POTVRDA DA SE RAD I TRUD UVIJEK ISPLATE Film Anje Kavić na „Makao video festivalu“ u Kini

ČITANJE: 3 minute

Film „Weltschmerz“, banjalučke rediteljke i scenaristkinje Anje Kavić, prikazan je na „Makao video festivalu“, u Kini.

Ovo je i prvi put, u istoriji ovog festivala, da prikazan film nekog autora iz BiH.

– Ova manifestacija uglavnom promoviše mlade filmske talente iz Kine, ali svake godine imaju i specijalni program kratkih filmova iz cijelog svijeta – priča Kavić.

Festival su joj, kaže, preporučile kolege čiji su filmovi ranijih godina bili prikazivani na tom festivalu.

– Stupila sam u kontakt sa direktorom festivala koji je pogledao film i odlučio da ga uvrsti u ovogodišnju selekciju. Ovo je i prvi put da se neki moj film prikazuje u tom dijelu Azije, i zaista mi je veliko zadovoljstvo što imam priliku da svoj rad prezentujem u dalekom Makau. Ovo svakako predstavlja veliki uspjeh za mene, ali i potvrdu da se upornost rad i trud isplate – rekla je Kavić.

Kin Man Čiong, predselektor festivala, ali i naučni saradnik na doktorskim studijama za vizuelnu i medijsku antropologiju na „Freie Universität“ u Berlinu, rekao je da još uvijek nije imao priliku da Anju Kavić lično upozna, iako imaju neke zajedničke prijatelje.

– Upoznat sam sa njenim radom i pratim je na društvenim mrežama. Makao ima veliku kulturnu razdaljinu sa BiH i mi praktično nemamo skoro nikakav pristup vašoj kulturi, osim pojedinih informacija i nejasnog sjećanja na protekli rat i raspad Jugoslavije. Gospodin Džoni Vong, kustos „Makao video festivala“, me je kontaktirao kako bih mu preporučio neke, po mom mišljenju, od najboljih internacionalnih kratkih filmova. Anjin kratki film „Weltschmerz“ bio je upravo ono što bi publika u Makau trebala da pogleda, jer će sada ova dva, međusobno nepoznata svijeta, bar na kratko postati malo bliža – rekao je Čiong.

Kratki film Anje Kavić je, prema njegovom mišljenju, veoma dragocjen komad za publiku Makaa, posebno zbog narativne priče o istoriji koja je daleko od ovog malog posebnog administrativnog regiona (SAR), koji nije bio direktno uključen u rat od 17. vijeka.

– Makao je bio jako pogođen japanskom invazijom na Kinu, ali je ostao neutralan kao portugalska kolonija tokom Drugog svjetskog rata. Bio bih srećan da u budućnosti vidim što više Anjinih filmova na velikim platnima širom Makaa, ali i drugih autora iz Bosne i Hercegovine, To bi bila odlična prilika da se ove dvije zemlje još bolje upoznaju. Makao ima manje 660.000 stanovnika, što ga čini malom publikom za filmove, međutim dobri filmovi su uvijek dobrodošli – poručio je Čiong.

Film je sniman u Belgiji, na željezničkoj stanici u Antverpenu, dok je Anja Kavić bila na masteru.  – „Weltschmerz“ se bavi mojim sjećanjima koja su vezana za period rata u BiH. Nisam osoba koja voli da priča o ratu, tako da u filmu nije stavljen akcenat na rat, već na jedno sjećanje koje povezuje ljude bez obzira na nacionalnost, ali isto tako još više učvršćuje očinsku figuru u očima njegove kćerke. U filmu je korišćena pjesma „Mjesečina“, etno grupe „Trag“, uz njihovu dozvolu – rekla je Kavić.

(Srpskainfo)